discography

New song (Hope of End) will be released soon.


Writer : ng


Type/ : 2020-10-01 / discography


Hope Of End

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Based on the song that was played around 1990 as a duet song for piano and bass, This song was reborn with a new colorful arrangement with vocals and chorus added.
Asai,Yoshiharu is in charge of vocals as a storyteller, and Ishimoto Matsushi's guitar and Kawasaki Kunio's chorus bring about a catharsis of liberation.
Hope Of End is about "hope for rebirth" and sings about liberation from "depression", which has captured many people living in this "covid19"era.
This song is based on the Plato's allegory of cave, and after wandering in a nightmare, in the late autumn, in awe of the land of fertility, it is a story of hoping a gift (Grace Thing) in the bright morning sun.
We want you to enjoy a peaceful time from late autumn to Christmas.

[ピアノとベースのデュオ曲として1990年頃演奏されていた曲を元に、ヴォーカルやコーラスを加え色彩豊かな新アレンジで生まれ変わった。
浅井芳治が語り部としてヴォーカルを担当し、石本松志のギターと河崎邦生のコーラスが解放のカタルシスをもたらしている。
Hope Of Endは「再生への望み」を主題とし、このコロナの時代に生きる多くの人が囚われている「鬱」からの解放を歌っている。
プラトンの洞窟の比喩をモチーフに、悪夢の中を彷徨った末、晩秋の豊穣な大地への畏敬の念を持って、朝日の中で賜りもの(Grace Thing)を希求する物語。
季節は晩秋からクリスマスの頃、安らかなるひと時を楽しんでいただきたい]

trial listening



[ Lyric ]

Cave analyze make a lie oversight, on our journey stay here.
(洞窟の寓話は嘘を見落としている、僕らの旅はここに留まる)
Sleep on the night, I was fought overcome nightmare sleeping with cry.
(眠りについた夜、泣き叫びながら眠りの悪夢と戦った)

I saw light from grave in cave, I try hope to live.
(洞窟の墓から光を見た、僕は生きる希望にかけることにした)
I saw light from lonely night, you seek me out.
(孤独な夜に光を見た、君は僕を探し出す)
We hope the grace thing.
(僕らは恵みを待ち望む)

Shape on the line on the sight, dear life was deep breathing on smile.
(視準線上に浮かぶ姿、いとしき生命が微笑みながら深呼吸する)
I wanna kiss on the earth in the bright morning light like big smile.
(満面の微笑みのような輝かしい朝日の中で大地にキスしたい)

I saw light from grave in cave, I try hope to live.
(洞窟の墓から光を見た、僕は生きる希望にかけることにした)
I saw light from lonely night, you seek me out.
(孤独な夜に光を見た、君は僕を探し出す)
We hope the grace thing.
(僕らは恵みを待ち望む)

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Phantom Vibration Syndrome Song Released.


Writer : ng


Type/ : 2020-09-14 / discography


Phantom Vibration Syndrome

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Phantom Vibration Syndrome is a phenomenon in which a cell phone or smart phone that should not be ringing feels like it is vibrating.
The phone call from her who should have died.and "I" would be still connected with her in the spiritual world.
The composition of this song has been performed since the beginning of 2020, and the theme is the fundamental emotion that wants to be connected to something while feeling the uneasiness of the world.
Using the extended chords, They plays what lies deep inside the hearts of the human beings who live in the present day, with a free sound world that is not obsessed with ready-made music.
Asai,Yoshiharu and Kawasaki,Kunio sing like a conversation,and Neutorino, a singing voice synthesizer that uses neural networks, adds color with scat.
The cover art drew NewsGathering playing next to the red telephone booth still on the streets of London.
If you feel that your smartphone is vibrating while listening to this song, you are also a member of Phantom Vibration Syndrome.

[Phantom Vibration Syndromeとは、幻想振動症候群と言われ、鳴っていないはずの携帯電話やスマート・フォンが振動しているように感じてしまう現象のことである。
亡くなったはずの彼女からの電話、そして、今なお精神世界で繋がっていると思っている「僕」。
この曲の作曲は2020年初めから行われ、世界を包む不安な気配を感じながら、何かと繋がっていたい根源的な情動をテーマにした作品である。
拡張されたコードを用いながら、既成の音楽にとらわれない自由な音世界によって、現在を生きる人類の心の奥底にあるものを奏でている。
浅井芳治と河崎邦生が掛け合いでボーカルをとり、ニューラルネットワークを用いた歌声シンセサイザーのNeutorinoがスキャットで彩を添えている。
ジャケット画はロンドンの街角に今もある赤い電話ボックスの傍で演奏するNewsGatheringを描いている。
曲を聴きながら自分のスマートフォンが振動している気がしたら、あなたもPhantom Vibration Syndromeの仲間です]

trial listening



[ Lyric ]

We’re apart far away, Like torn up flesh and blood
(僕たちは遠く分かたれ、引き裂かれた肉と血のように)

You call me again, From world after life
(君は死後の世界から再び僕に電話をかける)
I feel the vibe, from my phone slightly
(僕は携帯電話からかすかな振動を感じる)

We’re connected in, Sacred astral world
(僕たちは聖なるアストラル界でつながっている)

You call me again, From world after life
(君は死後の世界から再び僕に電話をかける)
I feel the vibe, from my phone slightly
(僕は携帯電話からかすかな振動を感じる)


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Nymphs Song Released.


Writer : ng


Type/ : 2020-08-07 / discography


Nymphs

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The original song was played only once in Kanazawa by Isis, the predecessor of News Gathering, in April 1981.
Although it was a serious instrumental song that follows the flow of French progressive rock, it was completely renewed and revived as a neo-pop that makes us feel the coming new era.
The polyrhythm of the middle part evolved into the magnificent minimal music by developing the original song.
One day, after passing the singularity,a man undergoing robotic surgery (Da Vinci surgery) to prolong life. he sings his own recollection and anxiety about
The theme is that human beings who have undergone surgery to prolong life have become like a nymph.
He drew the after singularity world ,in a tribute to Stanly Kubrick's 2001 a Space Oddessy.

[原曲は1981年4月にNews Gatheringの前身であるIsisが金沢でたった一度だけ演奏した。
フレンチ・プログレッシブ・ロックの流れをくむシリアスなインスト曲であったが、全面的にリニューアルし、来るべき新時代を感じさせるネオ・ポップとして蘇った。
中間部のポリリズムは、原曲を発展させ壮大なミニマル・ミュージックへと変貌した。
シンギュラリティを経過したある日、長寿命化のためのロボット手術(ダ・ビンチ手術)を受ける男の、回想と不安を歌っている。
キューブリック監督の「2001年宇宙の旅」をオマージュにシンギュラリティ以降の世界を描きながら、長寿命化手術を受けた人間は、妖精のような存在になっていくという予感をテーマとしている]

trial listening



[ Lyrics ]

See you again, On a sun shining day-.
(ある晴れた日にまた会いましょう)
Never I will, Forget you forever
(俺はお前のことを永遠に忘れない)

What was I born to do, By singularity
(シンギュラリティで何をするために生まれてきたのか)
Watch for a sudden stop, She said that I’ll never die
(突然の停止に注意せよ、あなたは絶対死なないって彼女は言ってた)

Lie on a cold, Operating black table
(冷たく黒い手術台に寝かされて)
I‘m waiting for Da Vincis surgery
(ダヴィンチ手術を待っている)

Catch me your memories, I sympathize with you
(お前の記憶を取り込むと、お前に共感する)
Touch me with hands of soul, Someday just once I want to Cry
(心の手で触れてくれ、いつの日か一度泣いてみたい)

What was I born to do, By singularity
(シンギュラリティで何をするために生まれてきたのか)
Watch for a sudden stop, She said that I’ll never die
(突然の停止に注意せよ、あなたは絶対死なないって彼女は言ってた)

Catch me your memories, I sympathize with you
(お前の記憶を取り込むと、お前に共感する)
Touch me with hands of soul, Someday just once I want to Cry
(心の手で触れてくれ、いつの日か一度泣いてみたい)

Hold a security, Hold a security, Hold a security,

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Dance Alone Song Released.


Writer : ng


Type/ : 2020-08-07 / discography


Dance Alone

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The original song was an instrumental piece that was frequently played in Tokyo, Osaka, and Kyoto around 1989, when Asai,Hoji (Piano) and Kawasaki,Kunio (Bass) ware as small unit of The News Gathering.
The official recording is recorded on the "Colorful" self-produced tape.
In addition to the clever Spanish tunes, the addition of Ishimoto,Matsushi's guitar created a new colorful arrangement.
Drawing on a lonely dancer who dances alone while thinking of a fleeting adult love. Clasico Espanol as a classical dances, Fandango danced by two people ,and Boléro etc, This is a unique songs that capture the charm of Spanish dance.

[原曲は1989年頃、News Gatheringの最小ユニットとして浅井芳治(Piano)と河崎邦生(Bass)が2人で活動していた時代に、東京、大阪、京都で頻繁に演奏されたインスト曲。
公式録音は自主製作テープの「Colorful」に収録。
得意とするスパニッシュな曲調に加え、石本松志のギターが加わることで一層の色彩感に彩られた新アレンジとなっている。
儚い大人の恋を想いながら、一人で踊る孤独なダンサーを描きつつ、古典舞踊のクラシコ・エスパニョール、2人で舞うファンダンゴ、ボレロといずれもスペイン舞踊の魅力を取り込んだ異色の曲]

trial listening



[ Lyrics ]

始まりは身を寄せて First Step、クラシコ・エスパニョール
移り気なアジサイは Sadistic、 月夜の熱い罠、また始まるボレロ

かりそめの恋に酔う Love Sick、2 人は見つめ合う
ありふれた恋だから Erotic、散りゆく花のよう、終わりのないボレロ

とめどなく流れ落つ、Tears Drops、優しく抱き寄せる
悲しげに目を伏せて、Lip Stick、唇濡れそぼる、2 人でファンダンゴ

永久に舞う命の戯れ、触れた手をすり抜け、
はらりと散りゆく花のように、風に舞う、我ひとり。

揺らめいて陽炎の Shadow、儚く消えてゆく
LastDance 君だけに Mystic、闇夜に燃え上がる、ただ一人のボレロ

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